این این مطلب را به اشتراک بگذارید 

نرم افزار CRM  یا مدیریت ارتباط با مشتری «افزايش» یک ارتـباط دو جانبه و مطمـئن بین ســازمان شما و مشتریانـتان بـرقرار می کند تا به جای بازاریابی انبوه، هر مشتری یا گروه مشتری را تک تک بازاریابی کنید تا هیچ فرصتی برای فروش  از دست نرود .

در این نـرم افـزار تمامی اطلـاعات مهم و حساس مشتریان، نیازهایشان، وضعیت بـازار و فـروش، گردآوری و یکپارچه گـردیده و با بهره بـرداری مـوثر و هدفمنداز این اطلاعات، زمینه برای کسب رضایت مشتری، افزایش فروش و تعداد مشتریان فراهم میشود.

 

سوالات زیر را از خود بپرسید تا مدیریت ارتباط با مشتریان و مخاطبین خود را ارزیابی کنید

 

  • آیا درشرکت شما دسترسی به اطلاعات مربوط به مشتریان به سرعت و به آسانی امکان پذیر است ؟
  • پرونده سوابق هر مشتری احتمالی و قطعی را چگونه نگهداری می کنید ؟
  • در زمان عدم حضورتان در سازمان یا به هنگام سفرهای ضروری چگونه از ارتباط  مستمر با همکاران و رخدادهای مهم مطلع می شوید؟
  • آیا می دانید در سازمان شما و در لحظه ای که این اوراق را مطالعه می کنید چه کارهایی توسط چه کسانی با چه کیفیتی در چه مرحله ای و با چه ابزاری در حال انجام است ؟آیا از زمان شروع و خاتمه همه وقایع مطلعید ؟
  • با رفتن یک فروشنده از سازمان شما، ارتباط با مشتریان وی را چگونه حفظ میکنید؟
  • عملکرد کارشناسان فروش یا فروشندگان را چگونه ارزیابی می کنید ؟
  • آیا از ارتباطات روزانه بین مشتریان و سازمانتان و نتایج آن به درستی واقفید؟
  • آیا افزایش اثربخشی بازاریابان و نیروهای فروش دغدغه همیشگی شماست؟
  • آیا تا کنون قرارملاقات با یک مشتری مهم را از دست داده اید؟
  • آیا فراموشی پرسنل در انجام  برخی از کارها جزء بحث های همیشگی شماست؟
  • آیا در سازمان شما انجام یک کار خاص مستقل از حضور فردی خاص است یا هیچ کسی غیر از او اطلاعات لازم برای انجام صحیح آن فعالیت را ندارد ؟
  • آیا سرویس دهی مناسب به مشتریان دغدغه همیشگی شماست ؟
  • آیا عوامل عدم رضایت مشتری و یا علت موفقیت فروش در سازمان خود را می دانید؟
  • آیا داشتن آماری دقیق از موضوعی خاص در یک زمان مشخص و تصمیم گیری بر اساس آن از جمله اهداف مدیریتی مجموعه شماست ؟
  • آیا شناسایی فرصتهای فروش و تبدیل آن به درآمد دغدغه ذهنی شماست؟
  • آیا دلایل کاهش مشتریان و عدم ترغیب آنان نسبت به تکرار معامله با مجموعه شما جزء دغدغه همیشگی  شماست ؟
  • آیا مدت زمان فروش خدمات یا محصولات سازمان شما طولانی مدت است؟
  • تا چه اندازه توانسته اید اطمینان و اعتماد مشتری را نسبت به مجموعه خود جلب کنید؟
  • آیا سرعت در تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان قطعی دغدغه همیشگی شماست ؟
  • آیا سازمان شما متحمل هزینه های زیادی جهت فروش و بازاریابی است؟
  • اثر بخشی تبلیغات خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • آیا از وضعیت رقبا آشنایی کامل دارید؟

 

ما در شرکت پایش اخبار براین باوریم که انچه تولید کرده ایم  پاسخ گوی بسیاری از دغدغه های مدیران در ارتباط موثر و سودآور با مشتریان و مخاطبین است.